Followers

Tuesday, 15 May 2012

Apabila anda diaibkan.....

Minggu lepas ada kejadian yang kurang best telah berlaku. Hmmm.... tak suka la dengan dia tu!! Seorang wanita yang cantik tapi dikurniakan akal yang pendek. Sape ek? Ada la... 

Apa perasaan anda bila diaibkan menerusi laman sosial? Apa perasaan anda bila orang menuduh anda buat kering jer sedangkan dia tau situasi anda? Apa perasaan anda bila rakan anda menutup periuk nasi anda? Wajarkah anda sound dia atau anda biarkan aje? 

Untuk menangani orang seperti ni memang la tak susah tapi malas nak layan dengan sikapnya yang tak professional tu. Contohnya kalau kita berhutang, kita akan bayar. Jenis yang membayar ni akan bayar tak kira walau apepun situasinya cuma cepat atau lambat la. Kena bersabar la kot sebab perkara yang tak di duga selalu berlaku kan. Orang yang mudah buruk sangka ni tak ke mana pun. Duk la kat takuk tu sebab tu orang dah gi jauh, dia masih di situ. 

Menyentuh soal emosi, sape yang tak sakit hati beb. Kalau tanya dengan orang lain, tentu diaorg bengang kot. Kerek sungguh la dia tu! Malas nak cite banyak2 sebab tak de faedah. 

Jadi, korang jangan jadi camtu ok. Walau apepun rakan anda lakukan, bertindaklah dengan menggunakan akal fikiran yang waras bukan berlandaskan emosi anda. Ada masanya anda terlupa bila anda rasa anda lah yang paling bermasalah sebenarnya ada orang lain lagi yang lebih teruk. Cuma anda pada ketika ini sama jer seperti mereka yang lain iaitu... sedang bermasalah! 

No comments:

Post a Comment