Followers

Monday, 19 March 2012

Kesilapan.....

Assalamualaikum.....

Amboi.. rasanya dah berkurun2 tak jenguk blog ni. Apa cerita terbaru ek? Cerita terbaru tentang hujan yang asyik turun sejak akhir2 ni. Perubahan angin monsun agaknya. Bukan orang jer yang leh berubah hormon, cuaca pun leh tau. Hehehehehehe.....

Minggu lepas adalah hari yang sangat2 stress. Banyak perkara perlu difikirkan, perlu diselesaikan. Nasib baik tak sampai pecah kepala. Kalau tak... entahlah. Hidup ini penuh dengan liku2, penuh ranjau, penuh onak & berduri. Macam2 kita harus tempuhi. Namun ujian dari Allah S.W.T tak pernah melemahkan semangat kita.

Segala kekalutan & ketegangan akhirnya menemui jalan penyelesaian. Walaupun ada kalanya kita rasa perkara tu tak adil kerana berlaku ke atas diri kita yang tidak pernah menyimpang dari jalan, namun kita harus akur pada qada dan qadar. Apa yang berlaku, kita jadikan sebagai suatu teladan. Kita perlu meneliti diri kita sendiri, mengkaji di mana kekurangan dan kesilapan selama hari ni. Kadang2 tanpa kita sedar, kita terus melakukan kesilapan. Orang lain pula tak pernah nak tegur kesilapan tersebut dan akhirnya kita pun terus2an melakukan kesilapan.

Namun saya masih berharap mereka yg ada di sekeliling saya memberi sokongan yg tak berbelah bagi untuk kebaikan saya. Chaiiyok!!