Followers

Wednesday, 15 February 2012

Marilah Kita Berpijak Di Bumi Yang Nyata

Rintik-rintik hujan membasahi bumi Kuala Lumpur. Angin yang bertiup sangat mendinginkan, sedingin hati ini. Bila mendongak ke langit, melihat kebiruan awannya sangat mendamaikan. Rasa tenang... Begitulah indahnya ciptaan Allah S.W.T. Ni gambaran petang tadi la, sekarang ni dah malam. Tak nampak dah. Heheheheh.....

Sejak akhir2 ini, banyak perkara berlaku. Dari kes di serang oleh wanita yang separuh tiang hingga lah ke kes yang memualkan. Tapi saya anggap ini adalah sebahagian dari ujian Allah S.W.T. yang menguji sejauh mana kekuatan dan kecekalan diri saya dalam mengharungi ujianNya. Saya menilai diri saya sendiri, di manakah kekuatan dan kelemahan saya?

Ternyata ada beberapa perkara yang saya tidak sedari. Mungkinkah itu yang menyebabkan orang selalu mengambil kesempatan di atas kebaikan dan kejujuran saya? Adakah saya harus mengubah sikap saya? Atau saya perlu menjauhi orang seperti ini? Atau saya abaikan sahaja apa yang mereka lakukan? Bila difikir2kan, ianya sangat menyesakkan. Saya tak kata saya ni baik sangat tapi memang baik la kan (heheheh... masuk bakul angkat sendiri lak tuh!). Saya cuba mewujudkan silaturrahim yang baik dengan orang lain. Sayangnya, ada yang tak hargainya. Ok.. tak apalah kalau tak nak hargai. Saya pun tak rugi apa-apa.

Apa akan jadi kalau kita ni susah sangat nak berterus-terang? Boleh ke orang nak memahami kita dengan sikap kita yang suka menyembunyikan sesuatu? Hipokrit? Hhmm.... payah la kan nak cakap kerana saya sedang berdepan dengan orang sebegini. Sebab tu bila saya merujuk kepada serangkap ayat motivasi, bercakap banyak akan menyebabkan kita lebih menipu. Kadang2 kurang bercakap pun tak menjamin yang kita ni tak menipu. Betul tak?

Tepuk dada tanya selera. Hari ini emosi saya bertambah stabil kerana Allah telah membuka satu jalan untuk saya. Saya mula memikirkan sesuatu untuk memulihkan keadaan yang ada. Saya akan berusaha bersungguh2 untuk membuktikan bahawa saya mampu melakukannya. Doakan yang terbaik untuk saya!  


2 comments:

  1. Buat yang terbaik untuk diri kita :)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Abg Adam. Mudah2an semangat saya sentiasa ada...

    ReplyDelete