Followers

Friday 17 February 2012

Beri Peluang Pada Diri-Sendiri

Hari Jumaat, hari bagi penghulu hari... penuh dengan keyakinan kaki ini melangkah ke pejabat setelah cuti sakit selama 2 hari. Cam malas jer nak gi keje kan? Tapi tak boleh cuti sakit lame2. Kesian kat kawan2 yang kena ganti tugas kita. Walau bagaimanapun, saya sangat merindui tempat saya bekerja. Rindu pada komputer, pen, buku dan lain2. Hehehehe... cam la tak ada benda lain yang saya rindu. Hehehehehe....

2 hari saya ambil cuti sakit kerana cir-bir. Hehehehe.. malu la nak mengaku tapi tak baik tipu kan? I'm very stressful. Ini membuatkan saya mengalami sakit kepala yang berpanjangan selain asyik ke toilet, bila tengok makanan saya rasa nak muntah dan mula hilang selera makan. Salah satu sebab lain adalah hormon tak seimbang. Bila hormon tak stabil, kita akan mengalami perkara2 yang bukan2. Syukur pada Allah, dalam keadaan yang sedemikian saya berjaya melaksanakan apa yang azamkan dalam diri.

Nak tau tak? Rentetan kisah semalam tu, saya merasakan bahawa saya harus lebih bersedia dan kuatkan semangat dalam mengharungi ujian Allah. Kehidupan ini sangat indah, berwarna-warni dan saya akan mencorakkan hidup saya dengan warna yang lebih bermakna. Saya dah tak peduli apa dan siapa yang akan mengata tentang saya. Yang penting kita happy. Eh..eh.. cam lagu Amy Mastura lak kn? 

Saya nak pandang ke depan, sentiasa berfikiran positif dan takkan membenarkan orang lain mengambil kesempatan di atas kekurangan saya. Saya nak beri peluang pada diri-sendiri untuk mencuba sesuatu yang baru, yang selama ini tak pernah saya fikirkannya. 

Chaiyok..chaiyok... Malaysia boleh! Miss Leo Princess Star pun boleh!!!!!

No comments:

Post a Comment